26

04.2011

Bankowe opinie na forach internetowych

autor: Bartosz Majewski|kategoria: Blog autorów, Porady kredytowe

ilość komentarzy: 6

Gdy wpisze się w Google nazwę dowolnego banku i opinie, np. „PKO BP opinie” okaże się, że 70-80% opinii będzie negatywnych. Z przewagą skrajnie negatywnych, pełnych inwektyw. Opinie na temat banków w Internecie nie różnią się formą od komentarzy internautów na tematy takie jak polityka, życie gwiazd czy ekonomia. Oczywiście prawie wszystkie opinie są anonimowe, bo krytyka pod nazwiskiem może stanowić podstawę do roszczeń odszkodowawczych za niszczenie dobrego imienia banku lub pracownika bankowego, którego nazwisko pojawiło się na forum. Znam osoby, które zostały bardzo brutalnie i bezpodstawnie w ten sposób zaatakowane.  Ale wiele z tych opinii ma przecież szczegółowo opisany przebieg z którego jasno wynika, że klienci zostali ewidentnie oszukani, zlekceważeni albo wręcz naciągnięci. Z mojego doświadczenia tylko około 10- 15% opinii nt. banków ma rzeczywiste odzwierciedlenie i wynika z braku odpowiedniego przeszkolenia albo nastawienia pracowników banków lub głupich, nieżyciowych procedur.

Skąd w takim razie fala krytyki pod adresem banków? Otóż z doświadczeń moich i bardzo wielu niezależnych doradców i bankowców z którymi rozmawiałem wyłania się dość zaskakujący obraz. Klienci, którzy dostali kredyty w rozsądnym czasie, na mniej więcej takich samych jak było umówione warunkach kredyty po prostu spokojnie spłacają raty. Ci, którzy mieli problemy, przekroczone terminy umów przedwstępnych, braki zdolności kredytowej po prostu wyładowują emocje na forach. Na ogół wynika to z tego samego źródła co problemy z najemcami. Przyczyną jest niedostateczna uwaga przy selekcji doradców na początku drogi. Jeśli się idzie po kredyt na kilkaset  tysięcy jak po bułki „za róg” bo „przecież nie będziemy jeździć” to nie trudno o kłopoty.

Często po przedstawieniu ofert klientom słyszę, że bank „X”, „Y” i „Z” to przecież złodziejskie banki i jak ja mogę przedstawiać ich oferty w korzystnym świetle. Czasami tego typu sytuacja ma miejsce też po uruchomieniu kredytu. Gdy się dopyta, okazuje się, że opinie tego typu są zaczerpnięte z forów internetowych, nie z doświadczeń własnych lub znajomych.

Jestem ostatnią osobą, która będzie bronić banków a w szczególności poziomu kompetencji przedstawicieli bankowych czy doradców finansowych. W Polsce ten rynek ma jeszcze dużo nauki przed sobą. Niemniej, rzeczywisty obraz rynku a to co dzieje się na forach internetowych to dwa różne światy. Czas robi swoje, po załamaniu roku 2009 nastąpiła selekcja doradców i firm. Ci, którzy nie potrafili sobie poradzić w gorszej koniunkturze są poza branżą. Jeszcze 1-2 dołki takie jak ten i mniej profesjonalne firmy i doradcy zostaną wymieceni z rynku przez bardziej kompetentnych i sprawnych.  Z korzyścią dla klienta. Nie wierzę, żeby lepszy poziom doradców sprawił, że opinie na forach będą bardziej przychylne. Dlatego też, gdy następnym razem wyczytacie o kolejnym przekręcie banku w którym macie kredyt- nie martwcie się.

 Pozdrawiam Serdecznie.

Bartosz Majewski

tel: 504 206 158

e-mail: bartosz.majewski@hipotekaplus.pl

www: www.hipotekaplus.pl

Twój Osobisty Doradca Na Telefon

OBLICZ DOKŁADNĄ RATĘ KREDYTU

Tagi:

Komentarze:

  1. Inwestor napisał(a):

    Witam,

    mam pytanie po swoich przemyśleniach – czy czytelnicy rozważali kupno pierwszego mieszkania pod wynajem z programem rodzina na swoim? Jeśli nie posiadamy mieszkania ani domu na własność, to można przez 8 lat otrzymać dopłatę w wysokości połowy odsetek a ewentualnie po tych 8 latach kredyt przewalutować, jeśli będzie to opłacalne.
    Co o tym sądzicie?

    Pozdrawiam,
    smalltrader(at)o2.pl

    • Bartosz Majewski napisał(a):

      Do inwestora:

      Czytelnicy może i rozważali ale to jest nielegalne. Wiem, że to taka sobie przeszkoda dla części wynajmujących (szara strefa) ale nie uważam, żeby dobrą metodą budowania swojej wolności finansowej był konflikt z prawem.

      Inna rzecz, że program Rodzina na Swoim uważam za głupotę, która interweniuje w rynek nie gorzej niż Subprime Loans ,które doprowadziły do kryzysu znanego nam z USA.

      Pozdrawiam Serdecznie.

      • Inwestor napisał(a):

        Pani w banku przy okazji rozmowy w innej sprawie stwierdziła, że nie widzi problemu. Jeśli młoda rodzina ma gdzie mieszkać to przecież może wynajmować komuś to mieszkanie a może w przyszłości zamieszka w nim.
        Poza tym nie ma w ustawie słowa o tym, że warunkiem otrzymania tego dofinansowania jest obowiązek zamieszkania w nim samego małżeństwa, które z takiego finansowania korzysta.
        Pomysł przyszedł do głowy przy okazji szacowania opłacalności najmu mieszkania.

        Pozdrawiam,
        smalltrader

  2. Sławek napisał(a):

    Jak już piszemy o opiniach to podzielę się swoim ostatnim doświadczeniem z ubezpieczeniem domu w Warcie (jeśli nie można podawać nazwy towarzystwa to proszę o usunięcie). Nie są doświadczenia z bankami, ale każde mieszkanie trzeba ubezpieczyć, więc wpis może komuś pomoże.

    Ubezpieczenie jest ogólnie od żywiołów (koszt ok. 90 zł rocznie), spotkało mnie zalanie wodą z pękniętej krzywki przy baterii od wanny. Tak się złożyło, że woda pokazała się na ścianie klatki schodowej graniczącej z łazienką. Na klatce były stare płyty drewniane, które uległy wypaczeniu i nadpsuciu na powierzchni 2-3 m2.

    Pracując w administracji mieszkań odniosłem wrażenie, że ubezpieczenie powinno umożliwić doprowadzenie pomieszczenia do stanu sprzed uszkodzeniem, jak się okazuje jest trochę inaczej. Ale po kolei…

    Zgłoszenie telefoniczna zajęło kilkanaście minut, pełna kultura, zaproponowano wycenę szacunkową na podstawie wywiadu i moich zdjęć. Pan miała się odezwać na początku tygodnia, w razie gdyby mail ode mnie nie doszedł. Nie odezwała się, kontakt nastąpił dopiero po ponownym zadzwonieniu na info linię. Wycena była szybka i opiewała na 680 zł. Co ciekawe kucie płytek w łazience celem naprawy nie podlega ubezpieczeniu, w praktyce to pewnie oznacza, że ubezpieczenie obejmuje skutki pożaru, ale zalanie wodą przez straż już nie, bo to są szkody powstałe przy usuwaniu szkód podstawowych.

    Tu jest pierwsza kwestia. Bo za 680 zł uzupełnił bym te kilka m2 płyt, ale nie dobrałbym koloru (czas zrobił swoje), więc uznałem, że to nie jest doprowadzenie pomieszczenia do pierwotnego wyglądu. Nie wiem jak to z tym doprowadzaniem jest, ale jak jest zalany sufit to maluję się cały, a nie zalane miejsce – to wiem z doświadczenia z ubezpieczycielami z poprzedniej pracy.

    Zaproponowałem swoją wycenę, obejmująca malowanie ścian klatki schodowej (co by było tańsze niż płyty z drewna). Pani z info linii nie przyjęła wyceny i bez informowania mnie przekazała sprawę likwidatorowi. Pan się zjawił, pomierzył co trzeba i napisał protokół, zajęło to jakieś półtorej godzinki.

    Bez żadnej informacji po 2 dniach wpłynęło na moje konto 590 zł, a po kolejnych dwóch przyszło pismo, że jak się nie zgadzam to mam określony czas na odwołanie się do sądu. Pani z info linii na mojego wcześniejszego maila nie raczyła odpowiedzieć.

    Gdybym miał uzupełnić uszkodzone elementy to wypłacone pieniądze by zapewne wystarczyły, ale pomieszczenie by było w dwóch odcieniach, a tak być raczej nie powinno. Mniejsza o to, chodzi mi o sposób traktowania klienta, w sposób przedmiotowy, bez informowania o podejmowanych krokach, czy też o procedurach, które są uruchamiane. Podsumowując nie przedłużę ubezpieczenia w tej firmie. Aczkolwiek sądzę, że w innych jest pewnie podobnie…

  3. Sławek napisał(a):

    Jak już piszemy o opiniach to podzielę się swoim ostatnim doświadczeniem z ubezpieczeniem domu w Warcie (jeśli nie można podawać nazwy towarzystwa to proszę o usunięcie). Nie są doświadczenia z bankami, ale każde mieszkanie trzeba ubezpieczyć, więc wpis może komuś pomoże.

    Ubezpieczenie jest ogólnie od żywiołów (koszt ok. 90 zł rocznie), spotkało mnie zalanie wodą z pękniętej krzywki przy baterii od wanny. Tak się złożyło, że woda pokazała się na ścianie klatki schodowej graniczącej z łazienką. Na klatce były stare płyty drewniane, które uległy wypaczeniu i nadpsuciu na powierzchni 2-3 m2.

    Pracując w administracji mieszkań odniosłem wrażenie, że ubezpieczenie powinno umożliwić doprowadzenie pomieszczenia do stanu sprzed uszkodzeniem, jak się okazuje jest trochę inaczej. Ale po kolei…

    Zgłoszenie telefoniczna zajęło kilkanaście minut, pełna kultura, zaproponowano wycenę szacunkową na podstawie wywiadu i moich zdjęć. Pani miała się odezwać na początku tygodnia, w razie gdyby mail ode mnie nie doszedł. Nie odezwała się, kontakt nastąpił dopiero po ponownym zadzwonieniu na info linię. Wycena była szybka i opiewała na 680 zł. Co ciekawe kucie płytek w łazience celem naprawy nie podlega ubezpieczeniu, w praktyce to pewnie oznacza, że ubezpieczenie obejmuje skutki pożaru, ale zalanie wodą przez straż już nie, bo to są szkody powstałe przy usuwaniu szkód podstawowych.

    Tu jest pierwsza kwestia. Bo za 680 zł uzupełnił bym te kilka m2 płyt, ale nie dobrałbym koloru (czas zrobił swoje), więc uznałem, że to nie jest doprowadzenie pomieszczenia do pierwotnego wyglądu. Nie wiem jak to z tym doprowadzaniem jest, ale jak jest zalany sufit to maluję się cały, a nie zalane miejsce – to wiem z doświadczenia z ubezpieczycielami z poprzedniej pracy.

    Zaproponowałem swoją wycenę, obejmująca malowanie ścian klatki schodowej (co by było tańsze niż płyty z drewna). Pani z info linii nie przyjęła wyceny i bez informowania mnie przekazała sprawę likwidatorowi. Pan się zjawił, pomierzył co trzeba i napisał protokół, zajęło to jakieś półtorej godzinki.

    Bez żadnej informacji po 2 dniach wpłynęło na moje konto 590 zł, a po kolejnych dwóch przyszło pismo, że jak się nie zgadzam to mam określony czas na odwołanie się do sądu. Pani z info linii na mojego wcześniejszego maila nie raczyła odpowiedzieć.

    Gdybym miał uzupełnić uszkodzone elementy to wypłacone pieniądze by zapewne wystarczyły, ale pomieszczenie by było w dwóch odcieniach, a tak być raczej nie powinno. Mniejsza o to, chodzi mi o sposób traktowania klienta, w sposób przedmiotowy, bez informowania o podejmowanych krokach, czy też o procedurach, które są uruchamiane. Podsumowując nie przedłużę ubezpieczenia w tej firmie. Aczkolwiek sądzę, że w innych jest pewnie podobnie…

  4. Bartosz Majewski napisał(a):

    Jeśli spojrzy Pan do wniosku kredytowego to zobaczy Pan check w którym klient deklaruje, że nieruchomość nie będzie stanowić jego źródła utrzymania. Składanie nieprawdziwych deklaracji we wnioskach kredytowych jest karalne, więc nie doradzam tego swoim klientom, ani fridomiakom.

    Pozdrawiam Serdecznie.

Dodaj swój komentarz:





Chcesz, aby koło Twojego komentarza pojawiła się Twoja ikona lub zdjęcie?
Kliknij tutaj i dowiedz się jak to zrobić.

Powiadom znajomego o tym wpisie:

E-mail *
Wpisz wiadomość
Subskrybuj komentarze do tego wpisu

NAJBLIŻSZE SPOTKANIA FRIDOMIACZEK I FRIDOMIAKÓW

Ze względu na moje tegoroczne zimowanie w tropikach (do Polski wracam dopiero w maju:-), w najbliższym czasie spotkać się będę mógł jedynie w … Azji:-) Na przykład podczas Zimowej Olimpiady w Korei w lutym 2018:-).

Ale zapraszam na ciekawe spotkania z prezesami Mzuri, Mzuri Investments oraz Mzuri CFI, na które będą oni zapraszać poniżej:

środa, 17.01  – Łódź, godz. 17:30, ul. Łąkowa 11 (siedziba Regionalnej Izby Budownictwa i Łódzkiej Szkoły Rewitalizacji). Dla osób nie mogących dojechać do Łodzi – webinar. Zainteresowanych udziałem w spotkaniu lub w webinarze, prosimy o informację mailową: biuro@mzuricfi.pl

Archiwum - miesiąc po miesiącu

Najwyżej cenione

Jak przygotować mieszkanie do najmu – cykl artykułów w „Gazeta Dom”

W dzisiejszym wydaniu Gazety Dom ukazał się artykuł autorstwa Fridomii (Sławka Muturi) właśnie na powyższy temat. Jest to pierwszy z serii artykułów poświęconych tematowi zarządzania mieszkaniami pod wynajem. Artykuły będą pojawiać się najprawdopodobniej w każdą ostatnią środę miesiąca. Wiadomo, że do zbudowania wolności finansowej potrzebny jest portfel składający się z kilku do kilkunastu, czy kilkudziesiesięciu (w zależności od preferowanego stylu życia) mieszkań i liczba ta sama z siebie powoduje konieczność dobrych nawyków i praktyk zarządczych aby nie [...]

Najnowsze komentarze

  • Sławek Muturi: Sebciu, w 100%-ach szczerze i prawdziwie jak na spowiedzi świętej. Nie było takiego dnia, ani momentu,...
  • Robert W: Choinki były i są nadal praktycznie w każdym mieszkaniu – nie zauważyłem różnicy w tym roku ;-)
  • Robert W: http://www.rp.pl/Wynajem/30114 9925-Rok-inwestycji-w-mieszkan ia-na-doby.html Artur Kaźmierczak, prezes...
  • Sebciu: Sławku tak szczerze …Miałeś podczas swojej dotychczasowej emerytury chociaż jeden moment jeden dzień w...
  • Kama: Czy ktoś mógłby mi pomóc w mojej sprawie? W ubiegłym roku wysłałam kupującemu za pobraniem towar o wartości...
  • Artur Kaźmierczak: Uwaga inwestorzy!!! Już w najbliższą środę, 17 stycznia, zapraszamy Was do Łodzi na spotkanie,a...
  • Adam: Byłem w apartamentach Villa Verde w 2013 roku, spędziłem tam 2 tygodnie. Kompleks zrobił na mnie fantastyczne...
  • Artur Kaźmierczak: Łukasz, dzięki za komentarz. Ciekawa perspektywa, mocno odmienna od mich doświadczeń, a właściwie...
  • Artur Kaźmierczak: Monte, oczywiście właściciele mieszkań na wynajem traktują intensywne inwestowanie przez innych...
  • Artur Kaźmierczak: Tunix, nie chciałbym, by zabrzmiało to jakoś arogancko czy lekceważąco, ale wydaje się, że miałeś...
  • Tomeeesz: Myślę, że taki krótkookresowy wynajem robi się coraz bardziej modny, szczególnie w miastach, gdzie jest...
  • Tomeeesz: Moim zdanie jest to bardzo opłacalna inwestycja. Ja sam od kilku lat tak inwestuję i zarabiam, wynajmując...
  • Sławek Muturi: Mati, nieco mnie zaskoczyłeś sugestią, że dysponuję jakimś przepisem na sukces. Chwilę się...
  • Tomek: Gruntu nie wyodrebnia się bo nie da się przypisać fragmentu działki do konkretnego mieszkania w bloku....
  • Mati: Sławek, wydajesz się być szczęśliwym człowiekiem, więc twój przepis na szczęście działa :)
  • Łukasz: Wbrew – wydaje się – dość powszechnemu marginalizowaniu potencjalnego zagrożenia ze strony M+, ja...
  • monte: kolejny rok intensywnego inwestowania w mieszkania na wynajem – wydaje mi się że wynajmujący traktują to...
  • Marta: Dzień dobry, chciałabym się dowiedzieć czy orientujecie się może jak wygląda sprawa przekształcenia w...
  • TX: Na podstawie własnych doświadczeń polemizowałbym ze słowami AK. Najemca z Ukrainy bez miejsca stałego pobytu w...
  • Sławek Muturi: Robert, dzięki:-)

Najnowsze wpisy

created by Water Design