Czas założyć stowarzyszenie właścicieli mieszkań na wynajem

Tak jak już wcześniej zapowiadałem, proponuję Wam założenie SWMN – oczywiście nazwa tylko robocza, która – przyznam – nie bardzo mi się podoba. Ale jak najbardziej jestem przekonany co do konieczności powstania naszego stowarzyszenia i rozmawiając z wieloma z Was, wiem, że Wy również dostrzegacie zalety takiej formuły naszej współpracy. Dlatego chcę temu tematowi poświęcić kilka najbliższych miesięcy swojego czasu.

Chcę aby nie było to Stowarzyszenie Sławka Muturi z grupą chętnych, ale aby od początku powstało coś wspólnego, naszego. Dlatego proponuję warsztaty przed-założycielskie naszego przyszłego stowarzyszenia, tak abyśmy wspólnie wypracowali wizję tego czym ma ono być i czemu służyć. Kilka osób już zadeklarowało pomoc w tworzeniu Stowarzyszenia i mam nadzieję, że potwierdzą to swoim uczestnictwem w warsztatach.

Warsztaty przedzałożycielskie odbędą się w dniach 21-22 października br (piątek-sobota) w Pałacyku w Jabłonnej pod Warszawą. Chciałbym aby uczestniczyli w nich właściciele mieszkań nie tylko z różnych miast, ale także reprezentujący różne specjalności (prawniczka, informatyczka, podatkowiec, marketingowiec, PR-owiec, graficzka, księgowa, itp). Chodzi mi o to, abyśmy spojrzeli na tworzenie naszego Stowarzyszenia od wielu perspektyw.

Najlepiej gdyby w tych warsztatach uczestniczyło 15-20 0sób, bo inaczej trudno jest zapewnić równy głos wszystkim uczestniczkom. Początkowo planowałem abyśmy zatrudnili profesjonalnych facylitatorów, ale koszt okazał się dość wysoki, więc pewnie sami będziemy sobie moderować spotkanie (sam mam w tym zakresie pewne doświadczenie, ale liczę, że znajdą się też inni facylitatorzy wśród nas).

Agendę jeszcze dopracujemy przed spotkaniem, ale spodziewam się, że te 2 dni burzy mózgów i dyskusji zaowocują m.in. celami stowarzyszenia; sposobami ich realizacji; formą prawną (stowarzyszenie vs izba gospodarcza, itp); założeniami statutu organizacji; koncepcją władz statutowych; zasadami członkostwa; co członkowie będą otrzymywali od Stowarzyszenia; zasadami funkcjonowania organizacyjnego (np. czy ktoś zatrudniony, biuro, wyposażenie, itp); docelowym budżetem; źródłami finansowania; kilkoma propozycjami nazwy stowarzyszenia, itp.

Następnie efekty warsztatów zostaną przedstawione w formie prezentacji na łamach Fridomii i poddane ogólnej dyskusji. Po przewidzianym na dyskusję czasie, odbędzie się kongres założycielski stowarzyszenia, gdzie zostanie zatwierdzony statut, wybrane osoby do poszczególnych organów statutowych, zatwierdzony budżet, podjęte uchwały w/s wysokości wpisowego oraz składek członkowskich, itp. Potem zostanie już tylko rejestracja Stowarzyszenia i rozpoczęcie działalności. Kiedy to się wydarzy będziemy wiedzieli po warsztatach w Jabłonnej.

Proszę osoby chętne do uczestniczenia w warsztatach do zgłaszania się na łamach bloga lub na maila. Prosiłbym o podanie w “zgłoszeniu” swojego miasta oraz specjalizacji. Przewiduję, że osoby biorące udział w Warsztatach same opłacą swój przejazd do Jabłonnej oraz nocleg (ze względu na możliwość integracji naszej grupy, wolałbym aby również ewentualni uczestnicy z Warszawy zaplanowali sobie nocleg w Jabłonnej), posiłki, itp, a także będą partycypowały w kosztach wynajęcia sali. Dla ułatwienia podaję przybliżone koszty – pokój dwójka (po 100 zł od osoby); kolacja 46 zł; 2 obiady – 2 x 46 zł; 2 przerwy kawowe – 2 x 12 zł; wynajem sali na 2 dni = PLN 800 (czyli zakładając uczestniczenie 20 osób, po PLN 40 na osobę) oraz kosztami materiałów pomocniczych – PLN 200, czyli po 10 zł na osobę. A więc łączne koszty to około PLN 315 od osoby + koszty dojazdu na miejsce + ew. koszt dopłaty do “jedynki”.

Osoby chętne do udziału w warsztatach powinny też być gotowe do wzięcia na siebie części obowiązków związanych z późniejszym przygotowaniem Kongresu Założycielskiego. Więc proszę dobrze się zastanowić nad swoim uczestniczeniem w warsztatach przed-założycielskich. Mam nadzieję, że te koszty oraz niezbędne poświęcenia nie przesłonią chętnym radości z uczestniczenia w początkach czegoś z czego – mam głęboką nadzieję – będziemy wszyscy w przyszłości bardzo dumni :-).

Zatem czekam na zgłoszenia.Mam nadzieję, że uda nam się skompletować skład warsztatów do 30 września, tak abyśmy mieli pełne 3 tygodnie na jak najlepsze przygotowanie się do warsztatów.

Osoby, które wspierają ideę powołania Stowarzyszenia, ale nie mają możliwości wzięcia udziału w warsztatach, zachęcam do dzielenia się swoimi oczekiwaniami wobec przyszłego kształtu naszego Stowarzyszenia, pomysłami odnośnie form działania stowarzyszenia, czymkolwiek co pomoże nam w doprecyzowaniu agendy warsztatów.

Do zobaczenia w Jabłonnej !!!

Jeżeli chcesz podzielić się z innymi, udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

8 Responses

  1. Ja również się zgłaszam, choć jak Słwku wiesz, nie mam jeszcze żadnej nieruchomości. Do dnia spotkania złożę jednak wniosek o pozwolenie na budowę z projektami moich budynków, zostawiam zatem moje członkostwo do ew. decyzji osób już uprawnionych. Moje kompetencje to marketing, systemy internetowe, ogólne zdolności organizacyjne.

  2. Zgłaszam się,
    niestety jestem w stanie uczestniczyć w spotkaniu tylko w piątek, ponieważ w sobotę mam pierwsze zajęcia na ASBIRO (które odnalazłem dzieki Tobie Sławku) i chciałbym być na nich obecny. Jeśli chodzi o moje kompetencje to marketing, księgowość i ogólne zdolności organizacyjne. Jeśli jest dla Was w porządku, że będzie to tylko jeden dzień to chętnie przyjadę.
    Pozdrawiam
    Radek

  3. Moi Drodzy,
    ja również zgłaszam swój akces.
    Chętnie się zaangażuję w organizowanie takiego przedsięwzięcia od podstaw.
    W wynajmie stawiam pierwsze kroki (1 mieszkanie), a temat jest dla mnie na tyle interesujący/inspirujący, że planuję rozwój w tym kierunku.

    Moje mocne strony to prezentacje, sprzedaż, negocjacje. Jestem sprawnym organizatorem. Mam też dużą łatwośc pisania i prostego tłumaczenia słuchaczom zawiłych rzeczy ;-)
    Moja żona zawsze powtarza, że gdybym nie wylądował w korporacji – realizowałbym się z pewnością jako ksiądz. Wyobraźcie sobie – raz w tygodniu, co godzinę – pełna sala odbiorców. Marzenie…;-))))

    Przy okazji – będę jechał z Katowic – gdyby ktoś jeszcze wybierał się ze Śląska – proszę o info – zorganizujemy wesoły autobus ;-))

  4. witam,

    Chętnie wziąłbym też udział, ale ten termin niestety mi nie pasuje:-(. Liczę, że to spotkanie przyniesie zalążek w kreowaniu nowej jakości. Powodzenia!

Skomentuj RadekR Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kup Pomarańczową wolność finansową

 

Najnowszą książkę autorów bloga Fridomia i dołóż swoją cegiełkę do kupna mieszkania dla młodzieży opuszczającej domy dziecka. I Ty możesz pomóc.

 

Książkę kupisz klikając tutaj.