04

12.2011

Odwiedzilem wszystkie kraje swiata

autor: Sławek Muturi|kategoria: Blog autorów, Fridomia, Relacje, Wydarzenia, Życie postkorporacyjne

ilość komentarzy: 9

Pierwszego stycznia 2000 roku (tak jak na poczatku kazdego roku) zrobilem sobie podsumowanie minionego roku oraz plany na kolejny. Ten dzien byl jednak szczegolny – skonczylem okragle 35 lat, konczylo sie stare millenium, moje dzieci stawaly sie nastolatkami, skonczylem MBA w London Business School, mialem zostac Partnerem w Andersenie. Wiec i moje podsumowanie bylo bardziej rozbudowane. Okazalo sie m.in ze dotad odwiedzielm 84 kraje !!! Wow, calkiem sporo ! A ile w ogole jest krajow na swiecie? Okolo 227, czyli dotad odwiedzielem 37%. Pozostalo juz „tylko” 63%, wiec postanowilem je wszystkie odwiedzic  przed przejsciem na emeryture.

Poniewaz wowczas planowalem przejscie na emeryture w polowie 2012 roku, to pozostalo mi ok 12,5 roku na odwiedzenie okolo 143 krajow. Aby zrealizowac swoj plan powinienem  odwiedzac okolo 11-12 nowych krajow rocznie, a wiec prawie jeden co miesiac. Ambitnie! Zwlaszcza biorac pod uwage, ze na mojej liscie 84 odwiedzonych krajow wiele znajdowalo sie w Europie, a na liscie 143 krajow do odwiedzenia, wiele znajdowalo sie bardzo daleko, np na antypodach. Postanowilem dobrze planowac swoje wyjazdy (zeby wykorzystywac wszystkie dlugie weekendy i tracic jak najmniej urlopowych dni) i starac sie odwiedzac kazdorazowo po kilka sasiadujacych ze soba krajow.

Udawalo sie. Odwiedzalem po kilkanascie nowych krajow rocznie – rekordowy okazal sie rok 2002, gdy udalo mi sie odwiedzic az 26 (!) nowych krajow. Czyli wyrobilem wtedy  dwuletni plan:-). Niestety z drugiej strony zaczelo przybywac mi krajow na liscie do odwiedzenia. I to nie tylko dlatego, ze powstaly w miedzyczasie nowe kraje – Timor Wschodni, Kosowo, czy ostatnio Sudan Poludniowy. Ale rowniez dlatego, ze nie jest latwo – wbrew pozorom – zdefiniowac co jest odrebnym panstwem, a co nie jest. Dla przykladu – czy Czeczenia lub Poludniowa Osetia (w zadnym z nich jeszcze nie bylem) to odrebne kraje? A Tybet? A Jersey czy Guernsey – niby naleza do Wielkiej Brytanii, ale nie naleza do Unii Europejskiej! Czy Bermudy mozna uznac za jedna z wysp Zjednoczonego Krolestwa? Albo uznac ze Gujana Francuska, Tahiti, Reunion, czy Martynika to integralne czesci Francji?

Tak wiec krajow do odwiedzenia mi sie ciagle mnozylo. Ostatnim, ktory odwiedzilem w tym tygodniu to Sudan Poludniowy, ktory w wyniku referendum z poczatku 2011 roku, 9 lipca (czyli niecale 5 miesiecy temu) oddzielil sie od Sudanu. Jest to 236 kraj na mojej liscie odwiedzonych miejsc na swiecie. I jednoczesnie ostatni kraj na politycznej mapie swiata, w ktorym jeszcze nie bylem. Uprzedzajac Wasze pytania, tak, tak, tak, bylem w Bhutanie, w Tuvalu, w Afghanistanie, w Arabii Saudyjskiej oraz w Korei Polnocnej. W kazdym kraju widocznym na politycznej mapie swiata.

Zamknalem wazny etap mojego podrozowania, ale absolutnie nie zakonczylem poznawania swiata. Jestem go tak samo ciekaw jak na poczatku mojej drogi:-). Teraz zamierzam odwiedzac (na dluzej) te kraje, ktore najbardziej mi sie podobaly. Tym bardziej ciesze sie, ze pisze do Was z Kenii – jednego z najpiekniejszych krajow na swiecie !!!!

Wam tez zycze wolnosci i dalekich podrozy!!!

 

Komentarze:

  1. Marcin W napisał(a):

    Slswek,
    Widac po tym ze wiekowa prawda o tym ze kazdy cel mozna osiagnac znowu sie potwierdzila.

    Pamietam Twoj kalendarz, wyglada imponujaco.
    Gratuluje odwiedzienia wszytkich krajow

    Marcin
    Tychy

  2. speedy Łukasz napisał(a):

    Witam Sławku i przede wszystkim GRATULUJE

    Gratuluje wyznaczania sobie celów nawet tych dalekich,
    ustelnia planów nawet tych skąplikowanych
    i ich realizacji nawet tych ciężkich.

    Jest to pozytywne ze wszechmiar i bardzo bardzo motywujące. Ja też w każdym nowym roku wyznaczam plany i je później staram się realizować tak jak plany związane z podróżami które kiedyś postanowiłem tj. min. co 2 rok wyjechać do innego kraju i zwiedzić go w jak najistotniejszych kwestiach w ok. 12-14 dni i na razie też mi się udaje zamierzenia realizować.
    Pozdrawiam

  3. Radek napisał(a):

    Gratuluje, to musi być wspaniałe uczucie :)

    • Sławek Muturi napisał(a):

      Radek, Marcin, Lukasz, dzieki za gratulacje. Rzeczywiscie czuje sie dosc dumny (co chyba niestety widac golym okiem; duma to nie jest powod do dumy :-) z osiagniecia swojego smialego celu. Jesli mialbym okreslic jakas dziedzine, w ktorej rzeczywiscie czuje sie silnym, to wlasnie umiejetnosc stawiania sobie i realizowania dlugofalowych celow (vide: wczesna emerytura, fridomia). To nadaje sens mojej codziennosci.
      A kolejnym dlugoterminowym celem – mam nadzieje, ze wspolnym dla wielu z nas – jest cywilizowanie polskiego rynku najmu detalicznego. Do wspolnego dziela i sukcesow!

  4. Adam napisał(a):

    Sławku
    Przede wszystkim GRATULACJE!
    Może już czas aby opisać te podróże? Książka, nowy blog…
    Zawsze przy takich przedsięwzięciach zastanawiam się, co na to Twoja rodzina? Czy podróżuje z Tobą, czy też jedynie wspiera Cie duchowo?
    Pozdrawiam serdecznie z Wrocławia

    Adam

    • Sławek Muturi napisał(a):

      Dzięki Adam. Rzeczywiście zastanawiam się nad spisaniem swoich wspomnień – już nawet rozpocząłem ten proces, ale zawiesiłem na rzecz fridomii, „Zarzązania najmem”, a teraz Stowarzyszenia. A rodzina? No cóż, przyzwyczaiła się do tego mojego dziwactwa. Czasami podróżujemy wspólnie – w zeszłym roku doliczyliśmy się, że moja żona też była w prawie 90 krajach na świecie, a nasz syn – teraz nastolatek – zaliczył pięć kontynentów przed swoimi drugimi urodzinami. Chyba to procentuje, bo teraz na swoje 17-te urodziny z kolegą planuje zorganizować wycieczkę dla 20-stu osób po całej Europie. Córka też złapała bakcyla ciekawości świata.
      Ale większość czasu podróżuję sam. Zresztą mało kto wytrzymałby moje wysokie tempo i intensywność zwiedzania, brak przywiązywania wagi do warunków noclegowych, no i część odwiedzanych przeze mnie krajów ma słabe walory turystyczne. Ich największym walorem dla mnie było to, że … jeszcze w nich nie byłem:-)

  5. Joanna napisał(a):

    Imponujacy wyczyn, gratuluje!

    i kolejny przyklad, ze dobrze robic podsumowania i stawiac sobie cele. Ciekawa jestem planow i podsumowania ze stycznia 2012

  6. Yola Fontenelle napisał(a):

    Napisz kiedys „slowo” o twojej kolekcji widokowek ….

Dodaj swój komentarz:





Chcesz, aby koło Twojego komentarza pojawiła się Twoja ikona lub zdjęcie?
Kliknij tutaj i dowiedz się jak to zrobić.

Powiadom znajomego o tym wpisie:

E-mail *
Wpisz wiadomość
Subskrybuj komentarze do tego wpisu

NAJBLIŻSZE SPOTKANIA FRIDOMIACZEK I FRIDOMIAKÓW

sobota, 25 listopada – Łódź, szczegóły bliżej terminu

piątek, 1 grudnia – Warszawa, wystąpienie podczas Kongresu BusinessWoman&Life. Rejestracja – wkrótce

sobota, 13 stycznia 2018 – Łódź, szczegóły bliżej terminu

 

Archiwum - miesiąc po miesiącu

Najwyżej cenione

Le Figaro: średnie ceny mieszkań wzrosły 22-krotnie !!!

We wczorajszym numerze francuskiego Le Figaro (5 października 2010 roku) ukazał się artykuł poświęcony średnim kosztom kredytów hipotecznych we Francji na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Otóż okazuje się, że według badań Credit Logement/CSA  we wrześniu średni koszt wynosi 3,3%, a więc istotnie mniej niż 5,15% w grudniu 2008 roku i są obecnie najniższe od .... 65 lat!!! W sierpniu br średnia stawka wynosiła 3,4%. Miesięczna rata spłacana przez kredytobiorców jest obecnie ok 10% niższa niż przy kredycie [...]

Najnowsze komentarze

  • Catherine Sophie: A jak się ma „róbmy swoje” do marnowania czasu na grupowe forsowanie jakiś pomysłów? :D...
  • Kuneg: A ja na to: róbmy swoje :) Na ZUS specjalni nie liczę, a mam zamiar żyć co najmniej do setki, albo i dłużej :)
  • Sławek Muturi: xav, dzięki za Twoją perspektywę oraz za zaufanie Mzuri. Życzę Ci 12 miesięcy … w roku. Takich...
  • Sławek Muturi: Tomek, czy wolność finansowa sprzyja otwartości w wypowiadaniu swoich poglądów? Myślę, że tak, choć...
  • Sławek: Brawo my z tymi…”reformami 221;
  • Sławek: Ale jest nadzieją na weselsze ..:)
  • xav: Ja też inwestowałem w akcje i inwetuje nadal, ale teraz tylko w okresie pomiędzy inwestycjami w mieszkania...
  • Robert: Prawo do demonstracji, uczestniczenia w zgromadzeniach publicznych, wyrażanie swojej opinii to jedno z...
  • Tomek: Powyższa wymiana zdań może być ciekawym przyczynkiem do dyskusji, czy osiągnięcie wolności finansowej pozwala...
  • Tomek: Oby tylko również nas – fridomiaków – nie dotknęły przyszłe dziury w budżecie ZUS. Ot, chociażby...
  • michal: Dla poszerzenia horyzontów polecam zapoznać się z badaniami Warren’a Farrell’a – za...
  • Rafał Santoro: Ciekaw jestem ile z tych osób zarabia tyle w długim terminie, np. 20-30 lat :) Ostatni kryzys był w...
  • Sławek Muturi: Konrad, dzięki za Twoją troskę:-)
  • Konrad: Panie Sławku, niech pan nie mówi, że pan uczestniczy w tych demonstracjach. Reforma sądownictwa nie ma prawa...
  • Tomek: Recroot, dzięki za dlugie wyjaśnienie w sprawie zastosowania spółki z o.o. Mimo, iż sam stosuję w biznesie...
  • recroot: Prowadzę obecnie DG. Jeśli założę sp z o.o., to spółka zacznie zarabiać, a ja będę otrzymywał powiedzmy...
  • recroot: Podpisuję się pod tym rękoma i nogami. Straciłem mnóstwo pieniędzy w funduszach, następnie straty odrabiałem...
  • Kuneg: Namawia Mojsze Icka na nowy biznes zachwalając możliwość szybkiego wzbogacenia się. – Icek, a nie...
  • Kuneg: Sławku, dyskryminacja kobiet jest tak mocno wryta w mentalność, że już nawet kobiety tego nie zauważają i...
  • Piotr: Zgodzę się, że nieruchomości są dobre tylko, jak wie co się robi, jednak większość ludzi skoro ma gotówkę na...

Najnowsze wpisy

created by Water Design