24

10.2013

Fridomiak dziś o 13:00 w TVN CNBC – szybka sonda

autor: Sławek Muturi|kategoria: Blog autorów, Multimedia, Wydarzenia, Zapowiedzi

ilość komentarzy: 29

Dostałem wczoraj telefon z zaproszeniem do udziału w dyskusji nt programu MdM w stacji TVN CNBC. Dyskusja odbędzie się dziś od godziny 13:00. Poproszę jak zwykle o życzliwy doping przed telewizorami:-) A później o podesłanie mi linka do audycji jeśli ktoś z Was na niego natrafi.

Chciałbym poprosić Was o udział w szybkiej sondzie. Czy jesteście ZA czy PRZECIW programowi Mieszkania dla Młodych i dlaczego? Być może uda mi się wykorzystać Wasze odpowiedzi w tym programie:-)

Komentarze:

  1. Daniel napisał(a):

    Zdecydowanie przeciw! To się nazywa zamach na naturalne procesy wolnorynkowe!!! Interwencjonizm rzadowy to przepotężne zło, które daje destrukcyjne efekty, zakłamanie i zafałszowanie rzeczywistości, demoralizację ludzi i prowadzi do demoralizacji ludzi. Ludzie zamiast być kowalami losu i kreatorami przyszłości, oddają swoje życie w ręce klasy politycznej, która tylko na to czeka. To działa jak cyrograf. Wtedy klasa polityczna zaczyna uciskać wszystkich innych, którzy własnymi rękoma coś osiągneli (czyli tzw. krwiożerczych kapitalistów), bo przecież ktoś musi zapłacić za te „darmowe”/”dotowane” mieszkania, a klasa polityczna przy okazji udawania takiego dobrodzieja zorganizuje pod szlachetnie brzącymi hasłami zaawansowany mechanizm rozkradania bogactwa zrabowanego pod przymusem innym ludziom (PIT, CIT, VAT, akcyza, etc.). To jest komuna XXI w. Kiedyś państwo troszczyło się o obuwie dla obywatela… i buty były kiepskie i niewygodne. Dzisiaj nie troszczą się o obucie dla obywateli i każdy obywatel ma jakieś buty wg własnego uznania, potrzeb i możliwości. Ciężko sptkać człowieka bez butów. To nie jest sukces rządowego progaramu walki z butami tylko efekt wolnego rynku, na którym przy okazji rząd też się wzbogaca (VAT, PIT, cła importowe, akcyzy w paliwach i energi zużytej na potrzeby działalności sprzedawcy butów).
    Panie Sławku, broń Pan nas przez socjalizmem i nowymi formami komuny – ten virus stale się przepoczwarza i nie można tego świadomie wpuścić do życia.

    Pozdrowienia
    Daniel

  2. Michał Żółtowski napisał(a):

    Polska wymaga zwiększenia mobilności na rynku pracy, więc nie, nie potrzebujemy tego programu. Potrzebujemy program rozwoju budownictwa czynszowego.

  3. Karola napisał(a):

    Nie interesuje mnie to aż tak, żeby się emocjonować, ale rządowe programy wsparcia z założenia nie zasługują na pochwałę. Wprowadzenie MdM to w pewnym sensie bezczelność. Zresztą Krzysztof Oppenheim w jakimś artykule całkiem nieźle skomentował temat: to wsparcie dla bogatych. A jeśli ma faktycznie coś wspólnego z polityką prorodzinną, to chyba chodzi o rodziny deweloperów.
    To też całkiem dobry komentarz http://blog.polishproperty.eu/2013/10/mdm-rzadowy-program-wsparcia-dziury-budzetowej/ Nic więcej chyba nie mogę dodać.

    Ciekawa jestem, Sławku, co Ty o MdM-ie sądzisz, więc będę czekała na linka do dyskusji.

  4. Bobbi van der Rohe napisał(a):

    Ja jestem ZA :-)
    Ok, właśnie przepytałem moich współpracowników z różnych środowisk, WSZYSCY są ZA :-)
    Lud jest ZA, mimo, że widzi również wady programu :-P Dopłaty tylko do rynku pierwotnego spowoduje powstanie wielu nowych budynków, w tym kilku dobrych :-) Może nastąpi w końcu funkcjonalizm rzutów mieszkań z wielkiej płyty jako odpowiedź na potrzeby ludzi i ich skromną kieszeń. Być może się mylę i program wyrządzi więcej szkód niż pożytku dla społeczeństwa, ale podoba mi się głos ludu jako kontrapunkt do głosu kapitalizmu :-P

    • Sławek Muturi napisał(a):

      Bobbi, a jakie padają argumenty „za”?

      • Bobbi van der Rohe napisał(a):

        Argumenty jakie padały to:
        – pomóc młodym w pierwszych latach spłatach kredytu, kiedy jeszcze zarobki są niskie :-)
        – skoro można pomóc, to czemu nie :-)
        – sam korzystam z dopłat, jestem za :-)

        • Sławek Muturi napisał(a):

          Bobbi, czy Ty masz na myśli MdM czy też Rodzina na Swoim? Program, który jest wygaszany, tzn już nie działa, ale osoby z niego korzystające będą miały jeszcze dopłaty do rat kredytu przez max 8 lat?

    • Karola napisał(a):

      Ciekawe, bo nawet deweloperzy krytycznie podchodzą do tematu. Tanie mieszkania będą musieli budować na obrzeżach miast. I jaki głos ludu? Do jakiego „luda” pasuje MdM? Jeśli ktoś ma „skromną kieszeń”, to i tak nie kupi mieszkania, bo nie dostanie kredytu. kropka

      • Bobbi van der Rohe napisał(a):

        Karola, bardzo ładne imię, dwukropek:

        Nie dziwi mnie, że nawet deweloperzy krytycznie podchodzą do tematu, bo to nie jest program dla nich, tylko dla młodych ludzi nabywających pierwsze M. Pomoc Państwa młodym obywatelom, co w tym demoralizującego jak niektórzy piszą? „Młodym trzeba pomóc” – głos takiego luda :-)

        • Bobbi van der Rohe napisał(a):

          P.S. Przed chwilą usłyszałem kawał:

          O co podpiera się ksiądz podczas seksu?
          – o tornister :-P

  5. słaba-tabaka napisał(a):

    Przeciw.
    To marnowanie publicznych pieniędzy. Lepiej by zmienili ustawę o ochronie lokatorów co nic nie kosztuje a tą kasę zaoszczędzili, zmniejszając przy tym deficyt.

  6. Arek Banaszek napisał(a):

    Tak się składa, że z żoną planujemy już od jakiegoś czasu kupno mieszkania deweloperskiego, i co za tym idzie ten program na pewno trochę nam pomoże.

    Jestem ZA.

    Oczywiście będę dopingował :D

  7. Piotrek napisał(a):

    http://www.tvncnbc.pl/mieszkanie-dla-mlodych,365846.html

    Sławku, dobry występ. Nie wiem czemu podpisali Cię Sławomirem :)

    • Sławek Muturi napisał(a):

      Dzięki Wam wszystkim za linka.
      Piotrek, dzięki za komplement. Choć przyznam, że mój współgość – Bartek – okazał się jeszcze większą gadułą ode mnie (nie sądziłem, że to w ogóle możliwe:-) i nie bardzo mi dawał dojść do głosu:-)))

      A z podpisem, to kiedyś dopominałem się, żeby podpisywali mnie w TVN CNBC nie jako „prezesa Mzuri”, tylko jako „Stowarzyszenie Mieszkanicznik” i trwało to kilka programów nim zmiana się dokonała:-) Teraz też pewnie może się wydarzy za jakieś dwa programy (o ile oczywiście zostanę jeszcze kiedyś zaproszony:-)

  8. Przemek napisał(a):

    oto link: http://www.tvncnbc.pl/mieszkanie-dla-mlodych,365846.html

    Jestem zdecydowanie za nie i mam podobne poglady jak Ty Slawku. Mieszkam juz 25 lat w Niemczech i przez to ze mam duza mozliwosc wynajmu mieszkania na tym rynku dzisiaj moge mieszkac w Hamburgu a za miesiac juz w Monachium. Daje to bardzo duza swobode w szukaniu pracy – jak sie ja jeszcze szuka ;) Znowu znam ludzi w Polsce, ktorzy kupili mieszkanie, pozniej stracili prace, caly czas siedza w miejscu, no bo maja przeciez duza kule przyczepiona do nogi – przeciez wlozyli duzo kasy w remont/wyposazenie i teraz boja sie je nawet wynajac. Tydzien temu bylem w Monachium na intensywnym szkoleniu w inwestowanie w nieruchomosci na rynku niemieckim. Szkoleniowiec, ktory posiada setki mieszkan na wynajem i jest wolny finansowo mieszka w wynajmowanym mieszkaniu :)
    Pozdrawiam.

    PS. Dziekujemy za dedykacje w Twojej ostatniej ksiazce. Iwona juz przeczytala, u mnie czeka twoja ksiazka w kolejce.

    • Sławek Muturi napisał(a):

      Przemku, a to ciekawe. Nie wiem czy juz o tym wspominałem, ale sam też mieszkam obecnie w wynajętym mieszkaniu. Wynajmuję od klienta Mzuri w Warszawie, bo moje własne mieszkanka są dla mnie zbyt małe:-) Zamierzam do końca życia wynajmować mieszkania od klientów Mzuri w różnych miastach Polski:-)

      • Michał Żółtowski napisał(a):

        Haha, chciałbym zobaczyć jak Cię windykują gdybyś przestał płacić :D

        A tak na poważnie, ja też wspieram rynek najmu, będąc od niedawna najemcą. Wyprowadziłem się ze swojego, bo było dla mnie.. Za duże :)

        Pozdrawiam

      • Przemek M napisał(a):

        Sławku, tylko nie w każdym mieście Mzuri istnieje, więc życzę kolejnych oddziałów w kolejnych miastach żebyś miał gdzie mieszkać :)

  9. marriusz napisał(a):

    Słyszałem ostatnio opinię że największą wadą tego programu jest to że jest on JEDYNY nie licząc kończącego się programu MDM.
    I ja się z tym zgadzam.

  10. Wojtek napisał(a):

    hej Sławku. Kawał o księdzu obraża moje uczucia religijnie. Proszę Cię o jego usunięcie. Pozdrawiam.Wojtek

    • Sławek Muturi napisał(a):

      Błażej i inni, proszę nie zamieszczajcie więcej dowcipów o tematyce religijnej. Do tego służą inne fora.
      Wojtku, tego wpisu nie usunę. Pojawił się to trudno. ZFridomia to wolność w różnych aspektach. Również wolność dowcipu. Jednych dany dowcip bawi, drugich nie, a jeszcze innych obraża.
      Błażej nie chciał obrazić Ciebie. Sformułowanie „obraża uczucia religijne” to w mojej ocenie jakieś słowo wytrych maskujące cenzurę wolności słowa. Według mnie nie jest możliwe obrażenie czyichś „uczuć”, bo „uczucia” nie mają … uczuć:-). Nie można obrazić uczuć, tak jak według mnie nie można obrazić „dnia”. Według mnie obrazić można tylko istotę żywą i odczuwającą – człowieka, ewentualnie kota.

      Na wszelki wypadek tego dowcipu już więcej proszę Wojtku nie czytaj:-)

      • Wojtek napisał(a):

        Sławku:) Wolność wpisow na Fridomii jest raczej nie pełna, bo wpisy są autoryzowane. Ja to rozumiem bo w przeciwnym razie znalazłoby się tu sporo śmieci.
        Rozumiem też że czasem taka weryfikacja może nie być do końca szczelna bo osoba która weryfikuje ma swoje indywidualne odczucia. Jednak są pewne treści które mogą obrażać inne osoby. Ta osoba ich nie wyłapie.to zrozumiałe. Jednak na prośbę czy zgłoszenie warto byłoby wg mnie takie wpisy usuwać (nie związane z tematem a obrażające grupy ludzi np ludzi o określonych narodowościach, wyznaniach, kolorze skóry czy np osoby niepełnosprawne).
        Do usłyszenia.

        • Sławek Muturi napisał(a):

          Wojtku, zgadzam się z Tobą, że żart był mało wybredny i zupełnie nie związany z tematyką wolności finansowej. Ale z drugiej strony dotyczył głośnego ostatnio w Polsce tematu. Wg mnie to dobrze, że ta dyskusja ma miejsce. Zdejmuje ona zasłonę milczenia z tematu dotychczas traktowanego jako temat tabu.

          I nadal obstaję przy tym, że żart – choćby głupawy – na temat księdza nie może obrazić czyichś „uczuć religijnych”. To tak jakby żart na temat urzędnika państwowego (kapłan to taki sam sługa jak urzędnik) miał obrażać czyjeś „uczucia patriotyczne”. Albo żart na temat „głupiego Jasia w szkole” obrażał czyjeś „uczucia rodzicielskie”.

          „Uczucia religijne” to według mnie często nadużywane słowo wytrych do usuwania wszelkiej krytyki i dyskusji z przestrzeni publicznej.

          Nie sądzę by autor tego żartu w ogóle Cie nawet znał osobiście, nie mówiąc już o tym by chciał akurat Ciebie w jakikolwiek sposób obrazić. Ja też nie chcę Cię w żaden sposób obrazić. Znam Ciebie z wieloletniej aktywności na łamach bloga i jestem Ci za to wdzięczny. Jednocześnie pozwól jednak proszę na to bym to ja nadal pełnił rolę gospodarza tego bloga. Popełniłem już pewnie wiele błędów i różnych faux pas, za które przepraszam. Pewnie nie uda mi się ustrzec przed kolejnym, choć będę się starał. Ale ani ja ani nikt z moich bliźnich nie jest przecież doskonały.

          Przebaczajmy sobie nawzajem nasze niedoskonałości:-)

Dodaj swój komentarz:





Chcesz, aby koło Twojego komentarza pojawiła się Twoja ikona lub zdjęcie?
Kliknij tutaj i dowiedz się jak to zrobić.

Powiadom znajomego o tym wpisie:

E-mail *
Wpisz wiadomość
Subskrybuj komentarze do tego wpisu

NAJBLIŻSZE SPOTKANIA FRIDOMIACZEK I FRIDOMIAKÓW

poniedziałek, 15 maja – Warszawa, godz 12:15, SGH, Al Niepodległości 128, Bud C, Aula II Antresola

środa, 17 maja – Warszawa, godz 13:00, szczegóły bliżej terminu.

czwartek, 25 maja – Trójmiasto, godz 14, więcej szczegółów bliżej terminu spotkania

czwartek, 25 maja – Gdańsk, godz 18, Park Naukowo-Technologiczny, ul Trzy Lipy 3

wtorek, 30 maja – Poznań, godz 18:00, więcej szczegółów bliżej terminu spotkania

piątek, 2 czerwca – Warszawa, godz 13:30, wystąpienie podczas Kongresu BusinessWoman&Life. Rejestracja tutaj: http://businesswomancongress.pl/#Rejestracja

 

Archiwum - miesiąc po miesiącu

Najwyżej cenione

Czy inwestowanie w nieruchomości na wynajem jest w ogóle opłacalne?

Czytelnicy książki, widzowie Bankier.TV, czytelnicy naszych artykułów często podnoszą wątpliwość dotyczącą tego, czy przy obecnej relacji cen zakupu mieszkania, wysokości stawek najmu oraz wysokości oprocentowania kredytów, w ogóle możliwe/opłacalne jest inwestowanie w nieruchomości pod wynajem. Podawane przykłady dotyczą kawalerki na warszawskich Kabatach w cenie PLN 300 tys, którą można wynająć za PLN 1600, a sam koszt miesięcznej spłaty kredytu z odsetkami wynosi PLN 1700. Inwestycja przynosi ujemny cashflow, a więc – pada argument - jest [...]

Najnowsze komentarze

  • Sławek Muturi: Robert, dzięki za niespodziewany komplement. Kilka dni temu myślałem, że może warto by stronę...
  • Sławek Muturi: OK, dzięki. Zgadzam się z Tobą, że prewencja jest zawsze lepsza od leczenia. Pytanie co robić gdy ktoś...
  • Robert Gołoński: Świetne i rzeczowe artykuły, które pomagają zrozumieć trudne terminy. Jak dla mnie jak najbardziej...
  • Michał: Sławku uważam, że pozbywanie rzeczy jest szkodliwe bo kupujesz coś np. za 500zł i później wydaje ci się to...
  • Sławek Muturi: Rent, dzięki za komplement:-)
  • Robert: Pozbywanie się rzeczy może być szkodliwe, bo jak wywalisz jedną skarpetkę to pójdziesz na spotkanie z jedną...
  • rent: Właśnie jestem po przeczytaniu tej książki i jestem pod wrażeniem fachowości. Sam zarządzam najmem mieszkań i...
  • Sławek Muturi: Robert, dzięki. Bardzo kibicuję Sebastianowi. Przynajmniej z 3 względów: 1) po przyjacielsku –...
  • Sławek Muturi: Michał, w tej kwestii w pełni się z Tobą zgadzam:-)
  • Sławek Muturi: Michał, tym razem to chyba rzeczywiście nie do końca rozumiem. Natomiast to co zaciekawiło mnie w...
  • Robert: http://businessinsider.com.pl/ strategie/sebastian-mikosz-pre zesem-kenya-airways-wywiad/ns0 v3fe
  • Michał: Może mogę dodać dosyc jasne porownanie. Jesli ktos sie uczy to bedzie mial dobre oceny. Oceny sa wynikiem...
  • Michał: Sławku, źle mnie zrozumiałeś. Nie napisałem „pozbywanie się nadmiaru rzeczy” tylko...
  • Robert: http://www.rp.pl/Nieruchomosci /305229870-Mikrokawalerki-reso rt-ukroci-nielegalne-prakty...
  • Robert W: Będą sprawdzali umowy najmu. Przy ryczałcie musisz opodatkować kwotę z umowy najmu, a nie to co Ci przelewa...
  • Sławek Muturi: W tym quizzie zdobyłem komplet punktów. Samoloty rozpoznawałem nim pojawiały się podpowiedzi:-) Oto...
  • Sławek Muturi: Tomek, nie sądzę by minimalizm był koniecznie powiązany lub by miał wynikać z chęci oszczędzania....
  • Marta: Sławku, Harva nie było. Był za to bardzo sympatyczny trener Ryan. Jadłam z nim śniadanie w hotelu i naprawdę...
  • Tomek: Czy jednak zawsze minimalizowanie liczby posiadanych przedmiotów idzie w parze z oszczędnościami? Minimalista...
  • nibul: Chodzi o ryczałt. W kwestii odliczeń jasna sprawa. Interesuje mnie tylko czy skarbówka w razie kontroli bierze...

Najnowsze wpisy

created by Water Design