26

09.2011

Czas założyć stowarzyszenie właścicieli mieszkań na wynajem

autor: Sławek Muturi|kategoria: Blog autorów, Różne, Wydarzenia, Zapowiedzi

ilość komentarzy: 8

Tak jak już wcześniej zapowiadałem, proponuję Wam założenie SWMN – oczywiście nazwa tylko robocza, która – przyznam – nie bardzo mi się podoba. Ale jak najbardziej jestem przekonany co do konieczności powstania naszego stowarzyszenia i rozmawiając z wieloma z Was, wiem, że Wy również dostrzegacie zalety takiej formuły naszej współpracy. Dlatego chcę temu tematowi poświęcić kilka najbliższych miesięcy swojego czasu.

Chcę aby nie było to Stowarzyszenie Sławka Muturi z grupą chętnych, ale aby od początku powstało coś wspólnego, naszego. Dlatego proponuję warsztaty przed-założycielskie naszego przyszłego stowarzyszenia, tak abyśmy wspólnie wypracowali wizję tego czym ma ono być i czemu służyć. Kilka osób już zadeklarowało pomoc w tworzeniu Stowarzyszenia i mam nadzieję, że potwierdzą to swoim uczestnictwem w warsztatach.

Warsztaty przedzałożycielskie odbędą się w dniach 21-22 października br (piątek-sobota) w Pałacyku w Jabłonnej pod Warszawą. Chciałbym aby uczestniczyli w nich właściciele mieszkań nie tylko z różnych miast, ale także reprezentujący różne specjalności (prawniczka, informatyczka, podatkowiec, marketingowiec, PR-owiec, graficzka, księgowa, itp). Chodzi mi o to, abyśmy spojrzeli na tworzenie naszego Stowarzyszenia od wielu perspektyw.

Najlepiej gdyby w tych warsztatach uczestniczyło 15-20 0sób, bo inaczej trudno jest zapewnić równy głos wszystkim uczestniczkom. Początkowo planowałem abyśmy zatrudnili profesjonalnych facylitatorów, ale koszt okazał się dość wysoki, więc pewnie sami będziemy sobie moderować spotkanie (sam mam w tym zakresie pewne doświadczenie, ale liczę, że znajdą się też inni facylitatorzy wśród nas).

Agendę jeszcze dopracujemy przed spotkaniem, ale spodziewam się, że te 2 dni burzy mózgów i dyskusji zaowocują m.in. celami stowarzyszenia; sposobami ich realizacji; formą prawną (stowarzyszenie vs izba gospodarcza, itp); założeniami statutu organizacji; koncepcją władz statutowych; zasadami członkostwa; co członkowie będą otrzymywali od Stowarzyszenia; zasadami funkcjonowania organizacyjnego (np. czy ktoś zatrudniony, biuro, wyposażenie, itp); docelowym budżetem; źródłami finansowania; kilkoma propozycjami nazwy stowarzyszenia, itp.

Następnie efekty warsztatów zostaną przedstawione w formie prezentacji na łamach Fridomii i poddane ogólnej dyskusji. Po przewidzianym na dyskusję czasie, odbędzie się kongres założycielski stowarzyszenia, gdzie zostanie zatwierdzony statut, wybrane osoby do poszczególnych organów statutowych, zatwierdzony budżet, podjęte uchwały w/s wysokości wpisowego oraz składek członkowskich, itp. Potem zostanie już tylko rejestracja Stowarzyszenia i rozpoczęcie działalności. Kiedy to się wydarzy będziemy wiedzieli po warsztatach w Jabłonnej.

Proszę osoby chętne do uczestniczenia w warsztatach do zgłaszania się na łamach bloga lub na maila. Prosiłbym o podanie w „zgłoszeniu” swojego miasta oraz specjalizacji. Przewiduję, że osoby biorące udział w Warsztatach same opłacą swój przejazd do Jabłonnej oraz nocleg (ze względu na możliwość integracji naszej grupy, wolałbym aby również ewentualni uczestnicy z Warszawy zaplanowali sobie nocleg w Jabłonnej), posiłki, itp, a także będą partycypowały w kosztach wynajęcia sali. Dla ułatwienia podaję przybliżone koszty – pokój dwójka (po 100 zł od osoby); kolacja 46 zł; 2 obiady – 2 x 46 zł; 2 przerwy kawowe – 2 x 12 zł; wynajem sali na 2 dni = PLN 800 (czyli zakładając uczestniczenie 20 osób, po PLN 40 na osobę) oraz kosztami materiałów pomocniczych – PLN 200, czyli po 10 zł na osobę. A więc łączne koszty to około PLN 315 od osoby + koszty dojazdu na miejsce + ew. koszt dopłaty do „jedynki”.

Osoby chętne do udziału w warsztatach powinny też być gotowe do wzięcia na siebie części obowiązków związanych z późniejszym przygotowaniem Kongresu Założycielskiego. Więc proszę dobrze się zastanowić nad swoim uczestniczeniem w warsztatach przed-założycielskich. Mam nadzieję, że te koszty oraz niezbędne poświęcenia nie przesłonią chętnym radości z uczestniczenia w początkach czegoś z czego – mam głęboką nadzieję – będziemy wszyscy w przyszłości bardzo dumni :-).

Zatem czekam na zgłoszenia.Mam nadzieję, że uda nam się skompletować skład warsztatów do 30 września, tak abyśmy mieli pełne 3 tygodnie na jak najlepsze przygotowanie się do warsztatów.

Osoby, które wspierają ideę powołania Stowarzyszenia, ale nie mają możliwości wzięcia udziału w warsztatach, zachęcam do dzielenia się swoimi oczekiwaniami wobec przyszłego kształtu naszego Stowarzyszenia, pomysłami odnośnie form działania stowarzyszenia, czymkolwiek co pomoże nam w doprecyzowaniu agendy warsztatów.

Do zobaczenia w Jabłonnej !!!

Komentarze:

  1. Wynajmistrz.pl napisał(a):

    Ja, oczywiście, zgłaszam się :-)

  2. Mariusz napisał(a):

    Ja również się zgłaszam, choć jak Słwku wiesz, nie mam jeszcze żadnej nieruchomości. Do dnia spotkania złożę jednak wniosek o pozwolenie na budowę z projektami moich budynków, zostawiam zatem moje członkostwo do ew. decyzji osób już uprawnionych. Moje kompetencje to marketing, systemy internetowe, ogólne zdolności organizacyjne.

  3. Radek napisał(a):

    Zgłaszam się,
    niestety jestem w stanie uczestniczyć w spotkaniu tylko w piątek, ponieważ w sobotę mam pierwsze zajęcia na ASBIRO (które odnalazłem dzieki Tobie Sławku) i chciałbym być na nich obecny. Jeśli chodzi o moje kompetencje to marketing, księgowość i ogólne zdolności organizacyjne. Jeśli jest dla Was w porządku, że będzie to tylko jeden dzień to chętnie przyjadę.
    Pozdrawiam
    Radek

  4. Jacek K napisał(a):

    Cześć Sławku !
    Ja również się zgłaszam, temat bardzo interesujący

  5. RadekR napisał(a):

    Moi Drodzy,
    ja również zgłaszam swój akces.
    Chętnie się zaangażuję w organizowanie takiego przedsięwzięcia od podstaw.
    W wynajmie stawiam pierwsze kroki (1 mieszkanie), a temat jest dla mnie na tyle interesujący/inspirujący, że planuję rozwój w tym kierunku.

    Moje mocne strony to prezentacje, sprzedaż, negocjacje. Jestem sprawnym organizatorem. Mam też dużą łatwośc pisania i prostego tłumaczenia słuchaczom zawiłych rzeczy ;-)
    Moja żona zawsze powtarza, że gdybym nie wylądował w korporacji – realizowałbym się z pewnością jako ksiądz. Wyobraźcie sobie – raz w tygodniu, co godzinę – pełna sala odbiorców. Marzenie…;-))))

    Przy okazji – będę jechał z Katowic – gdyby ktoś jeszcze wybierał się ze Śląska – proszę o info – zorganizujemy wesoły autobus ;-))

  6. Piotr Hryniewicz napisał(a):

    Zgłaszam Poznań :)

  7. Beata napisał(a):

    jesteśmy z Wami – chętnie się pojawimy na takim spotkaniu(mamy parę mieszkań)
    Poznań pozdrawia
    Bea i Piotrek

  8. Rafał Witkowski napisał(a):

    witam,

    Chętnie wziąłbym też udział, ale ten termin niestety mi nie pasuje:-(. Liczę, że to spotkanie przyniesie zalążek w kreowaniu nowej jakości. Powodzenia!

Dodaj swój komentarz:





Chcesz, aby koło Twojego komentarza pojawiła się Twoja ikona lub zdjęcie?
Kliknij tutaj i dowiedz się jak to zrobić.

Powiadom znajomego o tym wpisie:

E-mail *
Wpisz wiadomość
Subskrybuj komentarze do tego wpisu

NAJBLIŻSZE SPOTKANIA FRIDOMIACZEK I FRIDOMIAKÓW

środa, 29 listopada – Chorzów, godz 18:00 – moje wystąpienie nt podróżowania podczas Peneplena Travel Festiwal, Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących w Chorzowie, ul Dąbrowskiego 36

czwartek, 30 listopada – Łódź, godz 10:00, Wydz Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ, ul Rewolucji 1905 r nr 37, Aula T – 001

sobota, 2 grudnia – Warszawa, wystąpienie podczas Kongresu BusinessWoman&Life. Rejestracja trwa.

piątek, 12 stycznia 2018 – Warszawa, szczegóły bliżej terminu

sobota, 13 stycznia 2018 – Łódź, szczegóły bliżej terminu

 

Archiwum - miesiąc po miesiącu

Najwyżej cenione

Timing jest ważny – czyli dwie żaby i dwa garnki

Na ostatnim spotkaniu Fridomiaczek i Fridomiaków w Londynie powtórzyłem historyjkę, którą kiedyś gdzieś wyczytałem i którą często powtarzałem swoim klientom bądź współpracownikom wtedy gdy jeszcze pracowałem w konsultingu. Ponieważ wielu z Was zapytało mnie w komentarzach do wpisu z relacją z Londynu o tę historyjkę, więc oto ona. Na jakiejś amerykańskiej uczelni przeprowadzono eksperyment. Dwie żaby wrzucono do dwóch garnków z wodą stojących na gazowych palnikach. Podpalono gaz w palnikach. Widzicie to? Tylko, że jedną żabę [...]

Najnowsze komentarze

  • Sławek Muturi: Robert, dzięki za linka. Michael’a miałem okazję ostatnio poznać w Kenii. On i jego zespół robią...
  • Sławek Muturi: link do nagranej audycji w Radio Kraków. Miłych wrażeń:-) Zapraszam też na dzisiejszego LIVE...
  • Fabian Koss: Może na ten styczniowy się załapię! Mam taka nadzieję! Pozdrawiam i produktywnego dnia życzę!
  • Sławek Muturi: Alwaro, dzięki za ciepłe słowa. Cieszę się, że moje podpowiedzi pomogły Ci w podjęciu decyzji i życzę...
  • Sławek Muturi: Mati, dzięki za ciepłe słowa:-)
  • Alwaro: Witam czytam Pana bloga od kilku lat i jest Pan dla mnie inspiracją do podjęcia decyzji w inwestowanie w...
  • Marek: Trochę mnie dziwi co takiego sensacyjnego jest w tej informacji że tak trąbią o niej media na świecie. Że...
  • Robert: http://www.rp.pl/Biznes/171219 766-PAIH-Polscy-przedsiebiorcy -jada-do-Kenii.html
  • Marcin: Wiadomo coś o tym artykule? Może w wersji na 2018, jeśli jeszcze się nie pojawił :)?
  • Mati: Sławek, z wielką ciekawością czytam Twojego bloga. Życzę Ci kolejnych ciekawych wpisów w przyszłości :)
  • Sławek Muturi: Piotrze, dzięki za komplement. A kaszalot nadal leży na praskim brzegu Wisły:-)
  • TX: http://www.rmf24.pl/fakty/swia t/news-brandenburska-wioska-sp rzedana-na-licytacji-za-140-ty s-euro,nId,2475644...
  • Piotr: Jak zwykle świetne opowiadanie – i jak zwykle genialne porównania :P Dzięki za umilanie popołudnia.
  • Przemek: Świat niemal bezurzędniczy to zdaje się w takiej Somalii jest :) inna sprawa, że konsekwencje braku...
  • Natalia: Dziękuję za pytanie. Pozwolę sobie na nie odpowiedzieć w imieniu Sławka ;) W Mzuri dostajemy po...
  • monte: hmm…bardziej chodziło mi o lepszy świat bezurzędniczy lub niskourzędniczy :) czyli tylko Neverland.
  • xav: W rankingach latwosci prowadzenia biznesu od dawna kroluje (wymiennie) nastepujaca trojca : NZ, SG oraz DK.
  • Sławek Muturi: Monte, trudne pytanie zadajesz… Lepszy swiat urzedniczy? Chyba tylko w Neverland. Ale to...
  • monte: myślę że takie przykłady moglibyśmy mnożyć. Ot choćby powstałe za grubą forsę centrum kreatywności targowa w...
  • Przemek: Robert W napisał: „W miesięczniku Bieganie była szczegółowa analiza całego sezonu, z konkretnymi...

Najnowsze wpisy

created by Water Design